راهبردهای موفقیت اقتصادی و هنری انیمیشن

راهبردهای موفقیت اقتصادی و هنری انیمیشن

انیمیشن
راهبردهای موفقیت هنری انیمیشن
راهبردهای موفقیت اقتصادی انیمیشن
دانلود پایان نامه رشته هنر
راهبردهای موفقیت اقتصادی و هنری انیمیشن
عوامل مکمل موفقیت هنر و صنعت انیمیشن

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته هنر

راهبردهای موفقیت اقتصادی و هنری انیمیشن

 

 

چکیده:

فصل اول شامل تاریخچه فیلم های موفق انیمیشن در جهان و در فصل دوم شامل عواملی است که باعث این موفقیت شده اند از قبیل صدا، حرکت، شخصیت سازی، فیلمنامه نویسی، بازاریابی وغیره ………..در پایان کار هم به نتیجه گیری پرداخته شده است.

 

هر گاه درباره صنعت انیمیشن بحث می شود لازم است دو بخش را در آن مشخص کرده و هر کدام را جداگانه بررسی کنیم. 

الف) هنر انیمیشن

ب) انیمیشن به عنوان یکی صنعت و برای تولید انبوه وسرگرمی و در واقع جنبه اقتصادی آن 

 

هسته مرکزی بحثی که درپی این جداسازی پیش خواهد آمد ایجاد نوعی توافق و تعامل مناسب میان این دو مبحث است.زیرا هیچ یک بدون دیگری امکان بروز نخواهد داشت: صنعت سرگرم سازی بدون پیشتوانه قدرتمندی از هنرمندان چیره دست و اندیشمند قادر به تولید سرگرمی های پر طرفدار  سود آور نخواهد بود و هنر انیمیشن نیز بدون اینکه از بستر صنعتی مناسب برخوردار باشد قادر به ادامه روند خود نخواهد بود.پرسش اصلی این است که چگونه می توان به یک صنعت پایدار و بی افت و خیز تولید انیمیشن دست یافت و رسیدن به چنین جایگاهی به چه عواملی بستگی دارد ونیازمند به چه پیش زمینه هایی است و چه موانعی بر سر راه وجود دارد و از همه مهمتر اینکه برای برداشتن این موانع و آماده کردن و هموار کردن این مسیر چه حرکتی باید انجام داد؟

 

در عرصه تولید انبوه دو عامل اصلی وجود دارد که تولید انیمیشن از این قاعده مستثنی نیست.اول عوامل تولید که منظور از عوامل تولید ابزار و مواد و نیروی انسانی وتخصص هایی که لازم است تا یک موسسه بتواند خط تولید خود را راه اندازی کند و دوم بازار یعنی همان عواملی که موجب می شود تا محصول تولید شده مصرف کننده خود را بیابد و بازگشت سرمایه را تضمین کند. این دو عامل اصلی و روابط میان آنها است که هر صنعتی را پا بر جا نگه می دارد و کوچکترین خللی در هر کدام آنها صنعت مورد نظر را متزلزل می سازد.

 

مرحله تولید انیمیشن به خودی خود به مراحل کوچکتری تقسیم بندی می شود که هر کدام از آنها به تنهایی می تواند عامل موفقیت تجاری و هنری یک فیلم باشد. ولی به طور کلی در ساخت یک انیمیشن در یک طرف سفارش دهنده و در طرف دیگر تولید کننده قرار دارد. به طور استاندارد در بین این دو طرف باید عواملی با عنوان توزیع کننده پخش کننده وبازاریاب هم وجود داشته باشد که متاسفانه یکی از معضلات صنعت انیمیشن ما در ایران فقدان عوامل ذکر شده است در ایران موسسات شرکت های تولید کننده به دلیل مشغله ای که دارند نمی توانند در پخش و بازاریابی تولیدات خود موفقیتی به دست آورند. از یک طرف سفارش دهنده در ایران محدود است و مانند کشورهای صاحب انیمیشن گسترده و نا محدود نیست و از طرفی تشکیلات بازاریابی وجود ندارد که جنبه های اقتصادی و صنعتی را در نظر بگیرد. در ایران وقتی که کار انیمیشن تولید می شود فقط به یک شبکه تلویزیونی ویا یک بخش خصوصی فروخته می شود ولی در کشورهای دیگر بدین عنوان نیست اغلب تولیدات انیمیشنی تامین کننده چندین شبکه تلویزیونی داخلی و خارجی می باشند که عواید مالی و اقتصادی آن تامین کننده نیروی انسانی متخصص وهزینه های تولید در این موسسات بزرگ می باشد بنابراین زمانی که یک کار تولیدی به این شکل به لحاظ مالی موسسه تولیدی را پشتیبانی کند،  روند تولید هم شکلی حرفه ای واصولی به خود می گیرد.

 

 

 

کلمات کلیدی:

انیمیشن

راهبردهای موفقیت هنری انیمیشن

راهبردهای موفقیت اقتصادی انیمیشن

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول – تاریخچه فیلم های مونق انیمیشن

آمریکا

اروپای شرقی

اتحاد جماهیر شوروی

اروپای غربی

بریتانیا

کانادا

آسیا

چین

ژاپن

کره

فصل دوم – عوامل مکمل موفقیت هنر و صنعت انیمیشن

انیمیشن کامل در انیمیشن محدود

پاراگراف بندی

حرکت

روتوسکوپی

متامورخز

صدا

گفتگو در انیمیشن

جلوه‌های صوتی

نمی خواستیم آنها را گیج کنیم»

شخصیت سازی

فیلمنامه

بازار یابی از طریق نوآوری

ب) بررسی بازار

مجموعه های تلویزیونی

فیلم های سفارشی

فیلم های بلند و سینمایی

بازار انیمیشن در ایران

ج) راهکارهای تجارت

منابع

  • رابطه رضایت شغلی و ارتباطات

    رابطه رضایت شغلی و ارتباطات رضایت شغلی مهارتهای ارتباطی عوامل موثر بر رضایت شغلی پیامد رضایت و عدم ضایت شغلی نظریه های مختلف در خصوص رضایت شغلی طبقه بندی فرایند ارتباطات مدل های ارتباطات اهمیت مهارتهای ارتباطی نقش مهارتهای ارتباطی…

  • بررسی روشهای ارزیابی كارایی و سطوح مختلف ارزیابی

    بررسی روشهای ارزیابی كارایی و سطوح مختلف ارزیابی دانلود مقاله ارزیابی شركت برق دانلود مقاله تحلیل كارایی شركت برق شركت توزیع برق مشهد دانلود مقالات رشته مدیریت دانلود مقاله بررسی روشهای ارزیابی كارایی و سطوح مختلف ارزیابی دانلود مقالات مدیریت…

  • مبانی نظری اقسام شرط ضمانیه در فقه امامیه و فقه شافعی در گستره ی عقود اذنیه

    مبانی نظری اقسام شرط ضمانیه در فقه امامیه و فقه شافعی در گستره ی عقود اذنیه عقود اذنیه شرط ضمنی اقسام شرط ضمانیه مبانی نظری شرط ضمان در عقود اذنی شرط ضمان در حقوق ایران مطالعه تطبیقی اقسام شرط ضمانی…

  • پاورپوینت درد - pain - علوم پزشکی

    پاورپوینت درد - pain - علوم پزشکی پاورپوینت درد pain رفتن به سایت اصلی پاورپوینت درد - pain - علوم پزشکی به تعداد 53 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و کنفرانس دانشجویان   تعریف درد / مکانیسم درد / تعدیل…

  • مدیریت ارتباط با مشتری در آژانس های مسافرتی

    مدیریت ارتباط با مشتری در آژانس های مسافرتی اهمیت ولزوم اجرای CRM مدیریت ارتباط با مشتری در آژانس های مسافرتی ضرورت اجرای CRM در دفاتر خدمات گردشگری مزایای CRM برای دفاتر خدمات گردشگری مدل های پیاده سازی CRM پایان نامه…

  • پاورپوینت قدرت در رفتارهای سازمانی

    پاورپوینت قدرت در رفتارهای سازمانی دانلود رایگان پاورپوینت قدرت در رفتارهای سازمانی پاورپوینت قدرت در رفتارهای سازمانی قدرت در کلام مولا علی(ع) تعریف قدرت مقایسه رهبری و قدرت پایگاههای قدرت وابستگی کلید درک قدرت قدرت در گروه:ائتلاف قدرت در عمل:…

  • مبانی نظری ارزیابی فقهی حدود شناسی حجاب در مذاهب پنجگانه و نظام حقوقی ایران

    مبانی نظری ارزیابی فقهی حدود شناسی حجاب در مذاهب پنجگانه و نظام حقوقی ایران حجاب و حدود آن ارزیابی فقهی حدود حجاب حدود حجاب در مذاهب خمسه حدود حجاب در حقوق ایران حدود حجاب در مذاهب پنجگانه حجاب در فقه…

  • پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش تبلیغات از طریق موبایل

    پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش تبلیغات از طریق موبایل پرسشنامه تبلیغات از طریق موبایل پرسشنامه پذیرش تبلیغات از طریق موبایل پرسشنامه عوامل موثر بر پذیرش تبلیغات پرسشنامه عوامل موثر بر پذیرش تبلیغات از طریق موبایل رفتن به سایت اصلی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق شرطی سازی ارزشی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق شرطی سازی ارزشی مبانی نظری شرطی سازی ارزشی ادبیات نظری شرطی سازی ارزشی چارچوب نظری شرطی سازی ارزشی فصل دوم پایان نامه شرطی سازی ارزشی دانلود مبانی نظری شرطی سازی ارزشی پیشینه شرطی سازی ارزشی…

  • پاورپوینت و ارائه کامل دوره آموزشی کایزن عملیاتی

    پاورپوینت و ارائه کامل دوره آموزشی کایزن عملیاتی مودا کایزن چیست مفهوم فرآیند سازمان کایزن عملیاتی سیستم‌های بهبود خرید پاورپوینت مدیریت دانلود پاورپوینت مدیریت فروش پاورپوینت مدیریت سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina رفتن…