مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک 2

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک 2

مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری در بانک
پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری در بانک
دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری در بانک
پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک
تاریخچه مدیریت ارتباط با مشتری در بانک
پیشینه تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری در بانک
مبانی نظری در مورد مدیریت ارتباط با مشتری در بانک
دانلود پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک 2

 

 

 

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید.

 

 

 

 

سایر مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری در لینک زیر قابل دسترس هستند:

 لیست مبانی نظری CRM

 

 

 

 

 

 

مقدمه مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری در بانک :

 

تعاريف و مفاهيم مديريت ارتباط با مشتري

 

سازمانهاي ايراني اکنون بيش از هر زمان ديگر نيازمند تغيير و تحول استراتژيک هستند. فرصتها و تهديدهاي محيطي امروز بيش از گذشته اثرات خود را در اقتصاد ايران به نمايش گذاشته است. سازمانها در جريان کسب موقعيت رقابتي مناسب شديداً نيازمند تغيير ساز و کارهاي درون سازماني خود با نيازها و خواسته‌هاي مشتريان هستند. مطالعة برنامه‌هاي استراتژيک موفق دنيا، آهنگ تغيير از محصول‌مداري به مشتري‌مداري دقيقاً قابل تشخيص است. امروزه سازمانها بايد از انديشه تغيير و تحول استقبال نمايند و با پويايي به آن پاسخ گويند تا در دنياي امروز قدرت رقابتي خود را حفظ کنند در چنين محيطي با اين رقابت شديد و روزافزون جذب مشتريان جديد، و حفظ مشتريان موجود کاري بسيار دشوار است. در عين حال حياتي براي مؤسسه‌هاي مالي است. افزون بر اين از آن جا که هزينه بدست آوردن يک مشتري جديد بين 5 تا 7 براي هزينة نگهداري يک مشتري موجود است.

 

 

 

 از اين رو سازمانها بايد ساز و کارهايي به کار گيرند تا بتوانند مشتريان فعلي خود را به خوبي حفظ کنند در اين بين استفاده از مديريت ارتباط با مشتري و تمرکز بر آن در جهت ايجاد ارتباطي مؤثر با مشتريان و تأثيرگذاري و نفوذ در آنها مي‌تواند منجر به افزايش وفاداري مشتري شده و ارزش طول عمر مشتري را براي سازمان افزايش دهد. امروزه مشتريان با يک بار کليک کردن بر روي موس مي‌توانند به راحتي از خدمات و محصولات سازمان ديگر مطلع شوند و بنابراين در انتخاب يک سازمان ديگر به علت جذابيت بيشتر محصولات و خدمات يا شرايط آن ترديد نمي‌کنند (فرج‌پور، 1390).

 

 

از طرفي در سالهاي اخير فرهنگ تجارت به پيشرفتهايي نايل گشته است. مطابق با آن روابط اقتصادي مشتريان به شيوه‌هاي بنيادي و اساسي در حال تغيير است. شركتها به منظور نظارت بر اينگـونه تغييرات نيازمند اراية راه‌حلها هستند. ظهور و پيدايش اينترنت در تغيير جهت مركز توجه بازاريابي نقش بسزايي داشته است. چنانچه اطلاعات آن‌لاين بيشتر در دسترس قرار گيرد موجب آگاهي و هوشياري بيشتر مشتريان مي‌گردد. آنها در جريان تمام آنچه ارايه و پيشنهاد مي‌شود قرار مي‌گيرند و تقاضاي بهترينها را دارند. براي از عهده برآمدن در چنين شرايطي بايد سيستمهايي كه بتواند به طور دقيق نسبت به مشتريان واكنش نشان دهد به كـــار رود. جمع‌آوري آمار مشتريان و داده‌هاي رفتاري آنها اين هدف اصلي و دقيق را ممكن مي‌سازد. اين نوع هدفگيري به يك برنامه‌ريزي عالي هنگام ايجاد يك رقابت سخت و به مشخص كردن مشتريان بالقـوه هنگام عرضه محصولات جديد كمك مي‌كند كه با استفاده از مديريت صحيح ارتباطات با مشتري ميسر مي‌گردد (شاه‌سمندي، 1384).

 

 

 

 

مديريت ارتباط با مشتري  يك فرايند تجاري است كه تمام جوانب مشخصه‌هاي مشتري را آدرس‌دهي مي‌كند، دانش مشتري را بــه وجود مي‌آورد، روابط را با مشتري شكل مي‌دهد و برداشت آنها را از محصولات يا خدمات سازمان ايجاد مي‌كند. مديريت ارتباط با مشتري توسط چهار عنصر از يك چارچوب ساده تعريف شده است: دانش، هدف، فروش و خدمت. مديريت ارتباط با مشتري با در نظر گرفتن اينكه چه محصولات يا خدماتي، به چه مشترياني، در چه زماني و از طريق چه كانالي عرضه شود، بهبود را در پي خواهد داشت. اين مديريت از اجزاي مختلفي تشكيل شده است. پيش از اينكه فرايند آن آغاز شود، شركت بايد اطلاعات مشتري را در اختيار داشته باشد. اين اطلاعات مي‌تواند از داده‌هاي داخلي مشتريان و يا از داده‌هاي منابع خارجي خريداري شده، به دست آيد. براي داده‌هاي داخلي منابع مختلفي وجود دارد مانند پــرسشنامه‌ها و بلاگ‌ها، سوابق كارت اعتباري و…. منابع داده خارجي يا بانكهاي داده خريداري شده مانند آدرسها، شماره تلفنها، پروفايلهاي بازديد از وب سايتها كليدي براي به دست آوردن دانش بيشتري از مشتري است.

 

 

 

 

بيشتر شركتها، بانكهاي داده‌اي عظيمي شامل داده‌هاي بازاريابي، منابع انساني و مالي را دارا هستند. بنابراين، سرمايه‌گذاري در زمينة انبار داده، يكي از اجزاي حياتي در استراتژي مديريت ارتباط با مشتري است. پس از تهيه و تخصيص منابع داده، سيستم مديريت ارتباط با مشتري بايد با به كارگيري ابزارهايی مانند داده كاوي، داده‌ها را تجزيه و تحليل كند. اعم از اينكه شركت تكنيكهاي آماري سنتي را به كار مي‌برد يا يكي از ابزارهاي نرم‌افزاري مانند داده كاوي را، كارشناسان نياز به فهم داده‌هاي مشتري و روابط تجاري دارند. بنابراين، داشتـــن افرادي متخصص كه اين داده‌ها را با ابزارهاي مربوطه استخراج و به صورت اطلاعات درآورند، مهم است (فرج‌پور، 1390).

 

مديريت ارتباط با مشتري، بر مبادله ارزش بين مشتري و سازمان بنا شده و بر ارزش ايجاد شده در اين ارتباط تأكيد مي‌كند. بنابراين، تلاش سازمانها براي توسعة ارتباط بلندمدت با مشتريان، بر مبناي ايجاد ارزش براي هر دو طرف از اهداف اصلي مديريت ارتباط با مشتري است. به عبارت ديگر هدف ارتباط با مشتري ارائه مزايايي از طريق مبادله دو جانبه و عمل به وعده‌هاست. مديريت ارتباط با مشتري، يك راهبرد كسب و كار است كه با پيشرفت فناوري تقويت مي‌شود و از طريق آن، شركتها به ايجاد ارتباطات سودمند بر پايه بهينه‌سازي ارزش دريافتي و ادراكي مشتريان مي‌پردازند.

 

 

 

 

 

نمونه پیشینه تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری در بانک

 

 الوندی و کریمی (1388) در مقاله‌ای تحت عنوان «بررسی مقایسه‌ای مدیریت ارتباط با مشتریان سه بانک ایرانی با رویکرد مدل سوئیفت» به بررسی چگونگی انجام فرایند CRM در سه بانک ایرانی کشاورزی، ملت و پاسیان پرداخته است. بررسی مقایسه‌ای با رویکرد سوئیفت نشان می‌دهد که هر سه بانک اهمیت CRM را به خوبی دریافته‌اند، تعریف یکسانی از آن دارند، فرایندهای خود  را بر آن متمرکز نموده‌اند و بخش مرتبط با امور مشتریان و بازاریابی در ساختار سازمانی بانکهای مورد مطالعه وجود دارد. اما در هر بانک عنوان، پیکربندی و جایگاه این بخش تا حدودی متفاوت از دو بانک دیگر می‌باشد.

 

 

 اميري (1388) در تحقيقي با عنوان «کيفيت خدمات مديريت ارتباط با مشتري و تدوين برنامة بهينة مديريت ارتباط با مشتري در نظام بانکداري» با استفاده از تکنيک تاپسيس به تجزيه و تحليل متغيرها پرداخته و به اين نتيجه رسشيد که عملکرد بانک تجارت در ابعاد و مؤلفه‌هاي مختلف مديريت ارتباط با مشتري مطلوب نمي‌باشد. در نهايت با استفاده از نتايج اين پژوهش، برنامة بهينه مديريت ارتباط با مشتري در بانک تجارت شيراز تدوين و اراية  گرديده است.
 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم: ادبیات تحقیق

مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در بانک

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق    3
2-1 مقدمه    3

-1- مقدمه    13
2-2- تعاريف و مفاهيم مديريت ارتباط با مشتري    15
2-3- چرخة زندگـــي مشتري و چرخة خدمت مطلوب در فرايند CRM    18
2-4- جلب اعتماد و رضايتمندي مشتري كليد مديريت ارتباط با مشتري    19
2-5- سازمان‌دهي فرايندهاي سازمان و مديريت ارتباط با مشتري    27
2-6- الگوها و مدلهاي سنجش رضايت‌مندي در مديريت مؤثر ارتباط با مشتري    28
2-7- فنآوريهاي مدرن و به روز و مديريت ارتباط با مشتري    30
2-8- فناوري اطلاعات و بهره‌وري بنگاههاي اقتصادي و بهبود CRM    33
2-9- مديريت دانش و مديريت ارتباط با مشتري    38
2-10- مديريت دانش مشتري در راستاي حفظ و وفاداري مشتري    45
2-11- مديريت ارتباط و تمركز بر مشتريان كليدي    46

 

پیشینه تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری در بانک

 

منابع
 

 

 

 

  • بررسی سیستم انتقال قدرت در صنعت خودروسازی

    بررسی سیستم انتقال قدرت در صنعت خودروسازی خودروهای سواری سیستم انتقال قدرت سیستم انتقال قدرت در خودروهای سواری دانلود پروژه بررسی گیربکس در خودروهای سواری بررسی سیستم انتقال قدرت در صنعت خودروسازی دانلود پایان نامه مکانیک خودرو دانلود پایان نامه…

  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت ها با DEA

    مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت ها با DEA ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی با تحلیل پوششی داده…

  • تحقیق تجزیه و تحلیل مدل های کمی در تصمیم گیری مدیریت مدل تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی (AHP)

    تحقیق تجزیه و تحلیل مدل های کمی در تصمیم گیری مدیریت مدل تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی (AHP) تجزیه و تحلیل مدل های کمی، تصمیم گیری مدیریت، مدل تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی (AHP) رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق…

  • دانش در مورد سیستمهای هوش مصنوعی : جستجوی یک استراتژی برای کاربرد آن

    دانش در مورد سیستمهای هوش مصنوعی : جستجوی یک استراتژی برای کاربرد آن دانش در مورد سیستمهای هوش مصنوعی جستجوی یک استراتژی برای کاربرد آن رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه چکیده مطالعات بر اساس منطق خودمعرفتی به عنوان یک…

  • طراحی و ساخت آینه تمام دی الكتریك باند وسیع در طیف مرئی

    طراحی و ساخت آینه تمام دی الكتریك باند وسیع در طیف مرئی آینه های تمام دی الكتریك باند وسیع آلگوریتم گرادیان لایه نشانی آین ههای ربع طول موج رفتن به سایت اصلی

  • پاورپوینت تئوريهاي كلاسيك مديريت

    پاورپوینت تئوريهاي كلاسيك مديريت دانلود رایگان پاورپوینت تئوريهاي كلاسيك مديريت پاورپوینت تئوريهاي كلاسيك مديريت تحقیق تئوريهاي كلاسيك مديريت مقاله تئوريهاي كلاسيك مديريت تئوريهاي كلاسيك مديريت بروکراسی ماکس وبر قدرت عقلايي و قانوني بودن قدرت در بروكراسي رفتن به سایت اصلی…

  • پاورپوینت آشنایی با تولید و ساخت بتن گوگردی

    پاورپوینت آشنایی با تولید و ساخت بتن گوگردی پاورپوینت آشنایی با تولید و ساخت بتن گوگردی تکنولوژی توليد بتن گوگردی و ساخت خواص فيزيکي بتن گوگردي عوامل موثر در خواص مكانيكی بتن گوگردي فرمولاسيون سيمان هاي گوگردي آزمايش مقاومت خوردگي…

  • اصول تمرینی برای کوهنوردی

    اصول تمرینی برای کوهنوردی کوهپیمایی ورزش کوهنوردی سیستم های انرژی زا برای کوهنوردی اصول تمرینی برای کوهنوردی عملکرد تمرینات مختلف در ارتباط با ورزش کوهنوردی عملکرد تمرینات مختلف در ارتباط با ورزش کوهنوردی و سیستم های انرژی مورد نیاز دانلود…

  • مکانیک خاک

    مکانیک خاک خاک مقاومت خاک دانه بندی خاک خواص فیزیکی و مکانیکی خاکها مکانیک خاک دانلود مقالات رشته عمران سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق عمران رفتن به سایت…

  • بررسی و مقایسه روش چالزنی و آتشباری در حفر تونلها با سطح مقطع متفاوت و تحت شرایط مختلف ژئومکانیکی

    بررسی و مقایسه روش چالزنی و آتشباری در حفر تونلها با سطح مقطع متفاوت و تحت شرایط مختلف ژئومکانیکی روشهای حفاری طبقه بندی سنگها روش حفاری چالزنی و آتشباری الگوی آتشباری تونلهای بزرگ مقطع مقایسه روش چالزنی و آتشباری در…