پروپوزال بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع

پروپوزال بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع

رضایت شغلی
رضایت مشتریان
رضایت شغلی کارکنان بیمه
رضایت مشتریان از شرکتهای بیمه
رابطه رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریان
بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع
پروپوزال رابطه رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریان
دانلود نمونه پروپوزال مدیریت بازرگانی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع

 

 

 

بیان مساله:

خدمات بیمه­ای با مفهوم رضایت و عدم رضایت بیمه گذار ارتباط تنگاتنگی دارد . فرآیند کلی رضایت مشتری بایدبه منظور بهبود و افزایش روابط استراتژیک آ­ن ، به طور دقیق تحلیل، درك و مدیریت شود(کانجی و وینی[1]،2001 ،12).برای بهبود سطح رضایتمندی مشتریان ضروری است که ابتدا سطح فعلی رضایت مشتریا­ن معین شود یعنی سازمان باید بداند که مشتریان چقدر احساس رضایت می کنند(فسی کوا[2]،2004،ص84).محققانی چون؛ بروك و اسمیت [3]، نشان دادند كه وقتی یك مشتری، خدمات خاصی را می خرد، كاركنان مستقیماً بر درك مشتری از كیفیت تعامل اثر می گذارند.به گونه ای كه یك مشتری ناراضی نه تنها ممكن است برای دریافت خدمت به سازمان های دیگری مراجعه كند، بلكه تجربه ناخوشایندش را نیز با دیگران به اشتراك می گذارد؛ از سویی دیگر، ممكن است در نتیجه یك تعامل با كیفیت میان كاركنان و مشتری، مشتری راضی شده و تجربه خوشایندش را با دیگران به اشتراك بگذارد.(قره چه،دابوییان، 1390 ،ص34).

 در سازمان ها­ی خدماتی نقش نیروی انسانی مخصوصاً كاركنانی كه در تماس مستقیم با مشتریان هستند، برای ارائه خدمت با كیفیت در مقایسه با شركت­ها­ی تولیدی از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا كه، كاركنان جهت ارائه خدمات با مشتریان در تعامل بوده و كیفیت این تعامل متمایز كننده سازمان های برتر از سایر سازمان هاست (نوری،1382،ص45).بعضی از مدیران به علت ناتوانی سعی كردند با توسل به شیوه های قهرآمیز، تضاد و اختلاف نظرها را در سازمان­های خود سركوب كنند. در حالی كه تحقیقات نشان داده است سازمان هایی كه در آنها تضاد كمتری وجود د ارد، اغلب در محیط های رقابتی با شكست مو اجه می­شوند؛ چرا كه اعضای چنین سازمان هایی آن چنان متجانس هستندكه برای سازگاری یا تطبیق خود با شرایط محیطی آمادگی كمی دارند یا چنان از وضع موجود راضی هستند كه تصور می كنند به بهبود وضع موجود نیازی ندارند. در حالی كه تعارض به مثابة خون تاز­ه­ای در ر­گ­های سا­زمان های پر تكاپو، پیشرو و توفیق طلب  است و سر و كار داشتن با تعارض در قلب مدیریت هر سازمانی نهفته است. براساس مدل نظری كاهن و همكاران[4] ( 1964 ) تجربة نقش ابهام می تواند به واكنشهای متناقض ، احساسات تنش، كاهش اعتماد به نفس و نارضایتی در فرد منجر شود .تعهد كاركنان برای موفقیت سازمانی معاصر ضروری است. كاركنان دارای تعهد بالا احتمالاً مشتاق هستند به خاطر سازمان تلاش بیشتری انجام دهند. 

دلبستگی قوی فرد به سازمان توانائی های انطباقی بهتر و پاسخ­دهی بیشتر به تغییرات در تقاضاهای مشتری را امكا ن­پذیر می سازد، همچنین باعث انطباق با فشارها و اضطرارهای محیطی می شود. در بسیاری از سازمان ها، كاركنان عامل عمده ای را تشكیل می دهند و اثر بخشی، كارآمدی، و عملكرد حرفه ای سازمان را تحت تاثیر قرار می دهند. اگر سازمان در ایجاد احساسات وفاداری و تعهد در اكثر كاركنانش موفق شود، احتمال بیشتری وجود دارد كه اهدافش برآورده شود و عملكرد كلی آن افزایش یابد( قمری،1390). ازجمله متغیر هایی كه با تعهد سازمانی رابطه دارد، رضایت شغلی است. رضایت شغلی به عنوان حالت هیجانی لذت بخش تعریف شده است كه از ارزیابی، واكنش عاطفی و نگرش فرد نسبت به شغل ناشی می شود رضایت شغلی به لذت بردن از كار،انجام بهتر كار،اشتیاق و شادمانی در خصوص كار ،و پاداش مناسب گرفتن به خاطر تلاش های فرد اشاره می كند.رضایت شغلی چند بعدی است آن شامل چندین بعد مجزا مانند رضایت از دستمزد،فرصت های ارتقا،امنیت شغلی و اهمیت/چالش شغل است)بلوچ،2009،ص67 . ( رضایت شغلی و تعهد سازمانی دو مورد از با نفودترین نگرش ها در مورد كار هستند كه كه در ادبیات كار و سازمان بررسی شده اند. تعهد سازمانی به خاطر تمایل به حفظ نیروی كار قوی برای محققان و سازمانها مهم است. محققان و متخصصان به درك عواملی كه تصمیم كاركنان را برای ماندن یا ترك كردن یك سازمان تحت تاثیر قرار می دهد،شدیدا علاقمند هستند(قره چی به نقل از ویلیامز،2004،ص21). باتوجه به مطالب گفته شده حال سوال این است چه رابطه ای میان رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتری وجود دارد؟بدین منظور در این تحقیق به بررسی رابطه بین رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتری در شرکتهای بیمه شهرستان رشت می پردازیم.

 

 

 

[1] Kanji &Winnie

[2] Fecikova

[3] Brook & Smith

[4] Cohen & et al

 

 

 

واژگان کلیدی:

تعارض نقش

ابهام نقش

رضایت شغلی

رضایت مشتری

تعهد درک شده کارکنان

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

1-1)  مقدمه 1

1-2) بیان مساله 2

1-3) ضرورت و اهمیت تحقیق 4

1-4) اهداف تحقیق 5

1-5) سوالات تحقیق 6

1-6)  چهارچوب نظری تحقیق 7

1-7) فرضیه های تحقیق 7

1-8-1)تعاریف نظری متغیرها 8

1-8-2) تعاریف عملیاتی متغیرها 8

1-9) قلمروتحقیق 10

 

3-1) مقدمه

3-2) فرایند اجرای تحقیق

3-3) روش تحقیق

3-4-1) جامعه آماری و روش نمونه گیری

3-4-2)  حجم نمونه

3-5) ابزار گردآوری داده ها

3-6) روایی و پایایی پرسشنامه

3-7) روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع

 

 

 

 

 

  • اجرای پی و شناژ + مستندات پی و شناژ بصورت کامل

    اجرای پی و شناژ + مستندات پی و شناژ بصورت کامل اصولا پی کنی اجرای پی و شناژ مستندات پی و شناژ دانلود پروژه اجرای پی دانلود پروژه اجرای شناژ دانلود پروژه اجرای پی و شناژ دانلود پروژه عمران دانلود…

  • بررسی تحلیلی قانون جدید روابط موجر و مستاجر مصوب 1376

    بررسی تحلیلی قانون جدید روابط موجر و مستاجر مصوب 1376 حقوق مستاجر حقوق موجر قوانین اجاره دانلود مقاله بررسی تحلیلی قانون جدید روابط موجر و مستاجر مصوب 1376 خرید مقالات،پایان نامه ها و پروژه های پایانی کارشناسی حقوق سیستم همکاری…

  • اولویت یابی کاربردهای تکنولوژی نانو در صنایع بالا دستی نفت ایران

    اولویت یابی کاربردهای تکنولوژی نانو در صنایع بالا دستی نفت ایران فناوری نانو تکنیک AHP صنایع بالادستی نفت تکنیکهای نوین تصمیم گیری فرایند تحلیل سلسله مراتبی فناوری نانو در صنایع بالادستی نفت ایران اولویت یابی کاربردهای تکنولوژی نانو در صنایع…

  • ارائه راهکار مناسب اجرای کیفرهای تعزیری جدید در راستا درمان و اصلاح مجرمان و کاهش جرایم

    ارائه راهکار مناسب اجرای کیفرهای تعزیری جدید در راستا درمان و اصلاح مجرمان و کاهش جرایم اقسام خصوصیات تعزیر فردی کردن تقنینی مجازات ها تعزیر در قانون مجازات اسلامی مصادیق تعزیر در قانون مجازات جدید تعامل کیفرهای تعزیری با شخصیت…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزش ویژه برند مقصد گردشگری

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزش ویژه برند مقصد گردشگری مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری ادبیات نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری فصل…

  • مشاوره قبل از ازدواج

    مشاوره قبل از ازدواج خصوصیّات مشاور مشاوره دانلود مقاله مشاوره قبل از ازدواج ملاکهای ازدواج سالم آموزش و مشاوره قبل از ازدواج چیست؟ در این جلسات باید به دنبال چه بود؟ بررسی ملاکهای ازدواج سالم در مشاوره قبل از ازدواج…

  • پیش بینی میزان انطباق رفتار مدیران با سبک رهبری معنوی از طریق نمره فاصله قدرت

    پیش بینی میزان انطباق رفتار مدیران با سبک رهبری معنوی از طریق نمره فاصله قدرت فاصله قدرت در سازمان فاصله قدرت هافستد شاخص فاصله قدرت سبک رهبری معنوی پیش بینی سبک رهبری معنوی رابطه فاصله قدرت و سبک رهبری معنوی…

  • عملکرد و سبکهای ساختارهای روانی

    عملکرد و سبکهای ساختارهای روانی مکانیسم های دفاعی سبکهای مکانیسم های دفاعیروانی عملکرد و سبکهای ساختارهای روانی دانلود پایان نامه روانکاوی دانلود پایان نامه مکانیسم های روانی دانلود پایان نامه روانشناسی عمومی دانلود پایان نامه رشته روانشناسی عمومی رفتن به…

  • پاورپوینت برنامه ریزی برایتجارت الکترونیکی

    پاورپوینت برنامه ریزی برایتجارت الکترونیکی پاورپوینت برنامه ریزی برایتجارت الکترونیکی برنامه ریزی برایتجارت الکترونیکی مزایای محسوس و نامحسوس تجارت الکترونیک روش هایی برای ارزیابی میزان منافع و مزایای تجارت الکترونیک روش هایی برای ارزیابی میزان منافع و مزایای تجارت الکترونیک…

  • پاورپوینت درآمد، هزينه، سود و زيان غير عملياتی

    پاورپوینت درآمد، هزينه، سود و زيان غير عملياتی دانلود رایگان درآمد، هزينه، سود و زيان غير عملياتی پاورپوینت درآمد، هزينه، سود و زيان غير عملياتی ماهیت درآمد تعریف درآمد در استانداردهای ایران سود غیر عملیاتی روش درصد تکمیل پیمان گزارش…