دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

۱۷۶ نوع محصول تحت صندوق بیمه کشاورزی قرار دارد

ایسنا/اردبیل عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی ضمن اشاره به اینکه به طور میانگین بیش از ۶۰ درصد غرامت بیمه از طریق دولت انجام می شود گفت: ۱۷۶ نوع محصول تحت صندوق بیمه کشاورزی قرار دارد.


عادل عبدایمانی، عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی ۱۴ خرداد در بازدید از مناطق سیل زده گرمی و انگوت، اظهار کرد: در دولت راهکاری به جز پرداخت غرامت از طریق بیمه کشاورزی متصور نیست و بیمه عادلانه‌ترین و بهترین روش حمایتی از بخش کشاورزی خسارت دیده و آسیب دیده است.


عبدایمانی افزود: در ۱۰۲ کشور دنیا عملیات بیمه محصولات کشاورزی انجام می شود و در کشور ما نیز بدون حمایت دولت بیمه محصولات کشاورزی میسر نیست.


وی بیان کرد: بیمه کشاورزی ایران جزو بیمه های شاخص در سطح کشور می باشد که ۱۷۶ محصول با ۲۵۰ نوع آیتم تنوع بیمه ای دارد و جزو کشورهای پیشرو و برتر در تعداد محصولات بیمه شده و آیتم های بیمه ای در دنیا می باشد.


عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی اظهار کرد: به طور میانگین بیش از ۶۰ درصد غرامت بیمه از طریق دولت انجام می شود و در بخش زراعت ۸۳ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می کند و سهم زارعین در این خصوص ناچیز بوده و در زراعت دیم قسمتی از حق بیمه توسط ستاد فرمان حضرت امام (ره) پرداخت می شود.


وی با بیان اینکه در سال گذشته برای هر هکتار زراعت دیم گندم ۲ و نیم میلیون تومان خسارت پرداخت می شد افزود: این تعهد بیمه در سال جاری افزایش یافته است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا
لینک مطالب دیگربهترین مشاورین کسب و کار چه ویژگیهایی دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *