رهاسازی مجدد آب در حوضه های کرخه و مارون تا پایان سال آبی

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان گفت: قرار است تا پایان سال آبی جاری چند نوبت دیگر رهاسازی آب در حوضه‌های سد کرخه و سد مارون انجام شود و آب به تالاب‌های هورالعظیم و شادگان برسد.


علی اکبر حسینی محراب در حاشیه نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان که با شرکت ویدئو کنفرانس فرمانداران در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های جدید مدیریت بحران مورد بررسی قرار گرفت و وظایف و مسئولیت‌های ستاد بحران مرور شد.


به گزارش ایسنا، وی افزود: برای مشارکت دادن سمن‌ها در مدیریت بحران‌ها نیز تبادل نظر و بررسی انجام شد.


حسینی محراب با بیان اینکه از اداره‌کل مدیریت بحران استانداری خواسته شد مرکزی فعال و مدرن برای کنترل و پیش‌بینی بحران، تجهیز و آماده کند، گفت: قرار شد از هم‌اکنون سازه‌های رودخانه‌ها اگر دچار مشکل است اقدامات ترمیمی در مورد آن‌ها انجام شود و لایروبی برخی از آنها را که نیاز به لایروبی دارند نیز انجام شود.


استاندار خوزستان افزود: خوشبختانه در سال جاری آبی لطف الهی به خوبی شامل حال استان شد؛ فقط در حوضه کرخه که کمبود آب داشتیم که با همراهی مردم و کشاورزان مدیریت شد و امیدواریم مدت باقیمانده نیز به خوبی سپری شود.


وی افزود: آنچه از دست ما برای کشت تابستانه بر می‌آمد انجام دادیم و همچنین قرار است تا پایان سال آبی جاری چند نوبت دیگر رهاسازی آب در حوضه‌های سد کرخه و سد مارون انجام شود و آب به تالاب‌های هورالعظیم و شادگان برسد. 

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم بورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟
بیشتر بخوانیم راهنمای خرید نهال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *