دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

شهید سنوار خون تازه ای در رگ های مقاومت تزریق کرد

ایسنا/ایلام جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: شهید السنوار با شهادتش خون تازه‌ای در رگ‌های مقاومت تزریق کرد.


ردار «قدرت‌الله کریمیان» امروز دوشنبه، ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳، در اختتامیه مرحله استانی پانزدهمین جشنواره مرحله استانی سراسری تئاتر بسیج ایلام (سودای عشق) که در سالن سینما فرهنگ مجتمع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: شهادت شهید سنوار حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اوج مظلومیت غزه و فلسطین را نشان داد، مرد میدان بودن را به تصویر کشید، ایمان به وعده خداوند و ایمان به هدف در عمل به تصویر کشید و با شهادتش خون تازه‌ای در رگ‌های مقاومت جریان پیدا کرد که شکست دشمن را به ما نوید می‌دهد.


وی ادامه داد: با مرور جریان غزه و لبنان بیشتر به تناقض.های آشکار می‌رسیم. نسل کشی‌های بی‌شرمانه را می‌بینم، انگار که جان انسان‌ها با همدیگر تفاوت دارند و نوزادانی را تاریخ به ثبت رساند که فاصله تولد و شهادت آنها نه یک روز بلکه فقط چند ساعت بود.


جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام خاطرنشان کرد: هنر و هنرمندان رسالت دارند، حتی اگر هنر آفرینی برای سرگرمی باشد باز دارای هدف و رسالت است چرا که به تعبیری هنرمندان فرزندان زمانه خود هستند و اگر هنرمندی از اطراف و زمانه خودش نگوید نمی‌توان واژه هنرمند برای او به کار برد.


وی با اشاره به اثربخشی بالای زبان هنر سخن تصریح کرد: به شرط اینکه هم پیام را خوب انتخاب کرده باشیم و هم پیام را خوب انتقال بدهیم، هنر بهترین راه برای انتقال پیام است.


سردار کریمیان بیان کرد: هنرمندان به دلیل اینکه می‌توانند مرجع باشند و هنرشان موهبت و ودیعه الهی است، خوب بودنشان ثواب مضاعف و بد بودنشان گناه مضاعف را به دنبال دارد، پس باید تلاش کرد هنر باعث اعتلای همه جانبه هنرمند باشد.


جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) تصریح کرد: متأسفانه امروزه هنر در دست نظام استکبار، وسیله‌ای است برای مقاصد شوم خود و امروزه در سراسر جهان قربانیان نوجوان و جوان جوامع، محصول هنر لجام گسیخته غرب و اروپا هستند.


وی اضافه کرد: افزایش خشونت، عادی‌سازی گناه، سرد شدن کانون‌های گرم خانواده‌ها و تسخیر اذهان به شیوه‌ای که جامعه جهانی آنطوری فکر کنند که نظام استکبار می‌خواهد، همگی ره‌آورد هنر خارج از هر نوع تعهد در غربی است.


سردار کریمیان افزود: هنرمند متعهد باید خود را در قبال جامعه مسئول بداند، با تولید آثار فاخر تبعات جنگ همه‌جانبه دشمن را خنثی و امروز را مطابق با فرهنگ ناب ایرانی اسلامی بسازد و حتی برای چشم انداز آینده برنامه داشته باشد.


جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) تأکید کرد: زاویه دید یک کارگردان و یک هنرمند باید به شکلی باشد که در انتخاب مسائل و مشکلات جامعه به عنوان موضوع اصلی آفرینش هنری به اشتباه نیفتیم چرا که مهمترین بخش از کار برای محتوا سازی تولید اثر فاخر است.


وی تصریح کرد: یک هنرمند علاوه بر ایمانی که به کار دارد باید دارای چارچوب نظری باشد به شیوه‌ای که اگر اثر یک کارگردان را دیدیم از نوع نگاه و چارچوب نظری نهفته در آن اثر، بدون ذکر خالق آن اثر به نام و نشان او برسیم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *