دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

صدور بیش از ۲۰۰۰ فقره مجوز از درگاه ملی مجوزها در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی از صدور بیش از ۲۰ هزار فقره مجوز از درگاه ملی مجوزها خبر داد.


محمد رحمانی امروز، ۱۷ بهمن در نشست خبری بیان کرد: درگاه ملی مجوزها اقدامی شاخص است که دولت آن را اجرایی کرده و سبب تسهیل و تسریع در صدور مجوزها شده است.


وی افزود: در حال حاضر صدور مجوزهای حوزه کسب و کار خانگی و صنفی در ۳ تا ۷ روز کاری انجام می‌شود و صدور مجوزهای بین دستگاهی کمی بیشتر زمان می‌برد.


وی بیان کرد: از ابتدای تیر ماه پارسال که این درگاه راه‌اندازی شده، تاکنون دو میلیون و ۶۰۰ هزار درخواست به ثبت رسیده و یک میلیون و ۳۵۰ هزار درخواست تایید و منجر به صدور مجوز کسب و کار شده است.


رحمانی گفت: در استان خراسان شمالی نیز تاکنون ۳۵ هزار و ۸۸۰ فقره درخواست صدور مجوز به ثبت رسیده که ۲۰ هزار و ۵۵۴ فقره مجوز معادل ۵۵ درخواست‌ها صادر شده است.


وی با بیان اینکه مابقی درخواست‌ها نقص مدارک داشته یا مربوط به مجوزهای بین دستگاهی است، افزود: از ابتدای اسفندماه نیز تمدید مجوزهای کسب و کار از طریق درگاه ملی مجوزها انجام می‌شود.


وی همچنین به اخذ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های قدیمی اشاره و تاکید کرد: بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه پروانه‌های کسب باید تا پایان سال ۱۴۰۲ مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند و از سال ۱۴۰۳ کسب و کارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی بدون مجوز محسوب می‌شوند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم دستگاه تصفیه آب
بیشتر بخوانیمروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *