دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

کشورهای مسلمان نیاز به ارتقای همکاری های علمی و آکادمیک دارند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه ماردین آرتوکولو ترکیه با اشاره به رفتار خودخواهانه کشورهای استعمارگر در دوران کرونا بر لزوم ارتقای همکاری‌های علمی و آکادمیک بین کشورهای مسلمان تاکید کرد.


ابراهیم اوزجوشار در حاشیه نشستی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همکاری‌های علمی، آکادمیک و دانشگاهی در دنیای اسلام و بین دانشگاه‌های اسلامی اهمیت بالایی دارد و در این راستا باید همکاری‌های علمی و آکادمیک در دانشگاه‌های اسلامی دنیا ارتقا یابد.


وی افزود: تشکیل کنسرسیوم دانشگاه‌های اوراسیا به خصوص در حوزه طب می‌تواند گام بسیاری مهمی در راستای ارتقای ارتباطات بین دانشگاه‌های اسلامی با یکدیگر باشد.


وی ادامه داد: همان طور که کشورهای اسلامی در حوزه اجتماعی و اقتصادی با یکدیگر در حال تعامل بوده و همکاری دارند، در حیطه علمی و آکادمیک و به خصوص حوزه پزشکی نیز به این همکاری نیاز دارند.


اوزجوشار تاکید کرد: پاندمی کرونا و شرایطی که در آن دوران با آن رو به رو بودیم، وجود چنین همکاری‌های علمی و بین دانشگاهی در جهان اسلام را به ما گوشزد کرد.


وی افزود: رفتار خودخواهانه دنیا در دوران کرونا به ما نشان داد که کشورهای مسلمان باید به فکر خود باشند و تشکیل کنسرسیومی بین دانشگاه‌های اوراسیا به عنوان یک مرکز طبی می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمبازسازی پوست
بیشتر بخوانیمآیا لیزر موهای زائد خوبه؟ همه چیز در مورد آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *